Thursday, November 15, 2012

tips for working from home



Hello everyone :) how are you doing?
Today I write to you with a topic that is now my concern and a growing preoccupation to the ones that are now working from home. A new trend, should I call it?
As you know , I love it:) (I get to spend the day in pajamas, reading and watching series, cooking, eating...) 
One of the biggest problems of those working from home is the personal care. Why dress up, put some make up on and wear contact lenses? Well...it matters a lot but it takes time. Or not. Here are some tips for you that I apply to myself and recommend to you.

1. Wake up everyday at the same hour. I don't care if you went to bed late; it's time to get up! My alarm goes off at 9.

2. Take that damn shower first thing in the morning. Come on! It is 10 minutes most, it wakes you up and home or not home you need to be clean! And everyone loves a shower, am I right or I am right? :-)

3. Sit down and eat breakfast. A good one. You deserve it.

4. DRESS UP. Ok, here I will be clearer. 
- If you stay home in your pj's you will feel sick. 
- If you stay in sweatpants you will feel like you are not working like everybody else that is in an office is.
- You deserve to look and feel good every single day.

Tips for motivating yourself to dress up and how to do it:

- Imagine you have a meeting (don't image a bank, you do not need a suit...)
- Take a risk. That skirt that you always match with that blouse? Forbidden. Change it. Wear it with something you have never worn it with. (Same goes with every combination: trousers, shorts...)
- Do not wear the same piece in the same week, if possible in two weeks.
- Accessorise: belts, bracelets, earrings, rings (you don't need to be the lovely Anna dello Russo at home, but do wear something; I even wear scarves).
- Comfortable BUT cute shoes. Ballet flats or boots are a must. In my case I wear loafers because in my house the street shoes are not allowed. Exception made for visits, time where I also wear shoes.

5. Beauty - make-up and hair:

- Take care of your skin and wear mascara and blush, you will be instantaneously lifted. No foundations needed (I actually never wear it) or red lipstick! (God!, imagine if you fall asleep in he couch?) You will know you are looking good and will feel more confident.
- Wash your hair (as wanted/needed) and wear a cute ponytail, braid or bun which are perfect for being in front of the computer and all look good.

6. GET OUT at least once.

I hope I helped! Let me know what you think:)

P.S. I was asked if you have kids do these apply? Of course. It is exactly the same. Even though I don't have them, I know that if you had to go to an office you would do this, so there you go, you can do it:-)

kiss
Maria Ana
---
Olá a todos :) como estão?
Hoje escrevo-vos sobre um tópico que agora me diz respeito e que é uma preocupação grande para aqueles que trabalham a partir de casa. Dicas para quem trabalha em casa. Uma nova tendência, talvez?
A minha inspiração foi ao ler este post da Sílvia aqui, espreitem!
Como sabem, eu adoro :) (Passo os dias de pijama, a ler, ver séries, a cozinhar, comer…)
Um dos maiores problemas daqueles que trabalham a partir de casa é tratar de si próprios. Porquê vestir, maquilhar e colocar as lentes de contacto? Bem…tem muita importância mas leva tempo. Ou não. Aqui seguem algumas dicas para vocês, que eu aplico a mim e que recomendo para vocês também.

1. Acordem todos os dias à mesma hora. Não quero saber se ontem se deitaram tarde; é hora de levantar! O meu alarme toca às 9.

2. Tomem o raio do duche assim que acordam. Vá lá! É no máximo 10 minutos, acorda-vos e, em casa ou não, têm de andar limpinhos! E toda a gente gosta de um bom duche, estou certa ou estou certa? :-)

3. Sentem-se a tomar o pequeno-almoço. Um bom pequeno almoço. Vocês merecem.

4. VISTAM-SE BEM. Ok, aqui vou ser mais precisa.
- Se ficarem de pijama vão sentir que estão doentes.
- Se ficarem de fato de treino vão sentir que não estão a trabalhar a sério como as pessoas que estão num escritório.
- Vocês merecem estar bonitas/os e sentir-se bem todos os dias.

Dicas para se motivarem a vestir bem e como o fazer:

- Imaginem que têm uma reunião (não é preciso ser num banco, não precisam de estar de fato…)
- Arrisquem. Sabem aquela saia que combinam sempre com aquela blusa? Proibido. Mudem. Usem-na com alguma coisa com a qual nunca a tenham usado. (Aplica-se a todos os conjuntos: com calças, calções…)
- Não usem uma mesma peça na mesma semana. Se possível em duas semanas.
- Usem acessórios: cintos, pulseiras, brincos, anéis (não precisam de ser a maravilhosa Anna dello Russo em casa, mas usem alguma coisa; eu até uso cachecóis/écharpes).
- Sapatos confortáveis MAS bonitos. Sabrinas ou botas razas são do melhor. No meu caso uso loafers porque em minha casa não entram sapatos da rua. Excepção feita às visitas e nesses dias eu também uso.

5. Beleza – maquilhagem e cabelo:

- Tratem da pele e usem máscara de pestanas e blush, ficam instantaneamente melhor. Não é preciso base (eu nem nunca a uso) nem batom encarnado! (Credo!, imaginem se adormecem no sofá?) Vão saber que estão bonitas/os e ficarão mais confiantes.
- Lavem o cabelo (quando quiserem/ for necessário) e adoptem um rabo de cavalo, trança ou um bun (não sei dizer em português!) giros que são perfeitos para estar em frente ao computador e que ficam sempre bem.

6. SAIAM pelo menos uma vez.

Espero ter ajudado! Digam-me o que acham :)

P.S. Perguntaram-me se houver filhos pelo meio se estas regras se aplicam? Claro, é exactamente a mesma coisa. Mesmo que eu não os tenha, sei perfeitamente que se vocês fossem para um escritório as aplicariam, por isso, you can do it! :-)

beijinhos
Maria Ana

5 comments:

Lúcia said...

óptimo post! eu não trabalho de casa mas acho que estas dicas são óptimas!
xxxx

Maria Ana said...

Obrigada Lúcia! beijinho

MILEX said...

yeeeah

Joana ID said...

Este post é realmente interessante! Eu não trabalho a partir de casa, mas este ano passo mais tempo indoors porque so tenho 3 dias por semana, e também percebi que o pijama não é bom para a produtividade :P

+++
Joana
http://styleandexpect.wordpress.com/

Maria Ana said...

@joana: O pijama não é mesmo nada bom para a produtividade ;)

Did you read these?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...